Online women's health magazine

Online women's health magazine

Blog

Esther Schippers

Esther is oprichtster van 100%YOGA. Op de yogamat is ze het gelukkigst, vrij van fysieke of zelfbedachte beperkingen. Yoga leerde haar om haar lichaam te accepteren en ernaar te luisteren. Esther is de enige yogatrainer in Europa die live online yogalessen uitzendt mét live interactie in Full HD.

Yoga. Anytime. Anywhere.
Lees meer over Esther
Categorieën
Alle artikelen
Lees ook
Wat je rimpels je vertellen over je gezondheid.25 sep. 2018 10:30
Weet jij wat je dagelijks op je huid smeert?14 okt. 2019 07:00
5 yoga-oefeningen voor vermoeide ogen.15 jul. 2019 07:00
Lifestyle

Minder rimpels in je gezicht met deze deze oefeningen.

02 dec. 2019 om 06:30

Als je ouder wordt, wil je rimpeltjes het liefst voorkomen. Toch? In dit artikel geef ik je een aantal tips en oefeningen om veroudering nog even uit te stellen.

Loading...
Je gezicht spreekt boekdelen.

Je gezicht bevat tientallen spieren en daardoor kun je zoveel uitdrukkingen met je gezicht maken. Er bestaan ruim 7.000 gezichtsuitdrukkingen en zes daarvan zijn universeel: zoals woede, angst, vrees, verbazing, pret en verdriet. Wanneer je stress hebt span je vaak onbewust je gezichtsspieren aan. Wist je dat wanneer je 200.000 keer gefronst hebt, de rimpel op je voorhoofd nooit meer weg gaat?
De meeste vrouwen vinden rimpels maar vervelend. Jij ook? Deze oefeningen helpen om je gezicht te ontspannen en rimpels te verminderen.

Een stralend gezicht.

Om mimiek te hebben in je gezicht dienen spieren getraind en gestimuleerd te worden. Door je gezichtsspieren te masseren stimuleer je de doorbloeding. Dat zorgt voor een gezonde kleur op het gezicht. Het zorgt er ook voor dat je huidverzorgingsproducten gezichtsproducten die je gebruikt beter worden opgenomen door de huid. Deze gezichtsmassage laat je huid weer stralen. Doe de massage op je gemak, zonder veel druk uit te oefenen:

  • Plaats twee vingers op je voorhoofd.
  • Maak zachte ronddraaiende bewegingen naar buiten, richting je slapen toe.
  • Vanaf de slapen ga je door en masseer je je jukbeenderen, wangen en kaaklijn. Eindig bij je kin.
  • Wrijf dan met je gehele hand een paar keer langs de nek van beneden naar boven richting de kaak.
  • Extra tip: wanneer je deze massage doet voor het slapen gaan, stimuleert het een betere nachtrust.
Die vervelende kraaienpootjes.

Zit jij ook vaak te turen naar het beeldscherm van je tv, telefoon, tablet of laptop? Naast droge en vermoeide ogen kan dat ook leiden tot hoofdpijn én meer kraaienpootjes. Eén van de meest effectieve en makkelijkste manieren om kraaienpootjes te verminderen is de ogen regelmatig te ontspannen. Deze oefening helpt je daarbij:

  • Ga rustig zitten en zorg ervoor dat je niet gestoord kan worden.
  • Sluit dan je ogen en adem diep in en uit.
  • Kijk met gesloten ogen naar het punt tussen de wenkbrauwen.
  • Houd dit één ademhaling vast en laat je ogen daarna rusten.
  • Maak dan twee kommetjes met de handen en plaats deze over je ogen.
  • Laat je ogen wennen aan het donker en adem rustig een aantal keer diep in en uit, naar je buik.
  • Haal je handen van je ogen af en open rustig je ogen.
  • Deze oefening kan je gerust een aantal keren per dag doen.
  • Extra tip: wanneer je deze oefening doet voordat je begint met turen naar je beeldscherm, verlaagt het de kans op hoofdpijn.
Je kaken op slot.

Wanneer je stress ervaart kun je onbewust je kaken op elkaar klemmen. Met deze oefening zorg je ervoor dat je je kaken ontspant en nekklachten vermindert.

  • Ga op je gemak rechtop zitten.
  • Open je mond en beweeg de kaak zachtjes van voren naar achter.
  • Beweeg je kaak dan van links naar rechts.
  • Maak daarna je mond zo groot mogelijk en zeg ‘aaa’.
  • Maak vervolgens de mond heel klein en zeg ‘oe’.
  • Deze oefening werkt heel goed op het moment dat je stress ervaart, het zorgt direct voor minder spanning.

Video hoofdstand

Een van de meest effectieve yoga poses die het natuurlijk verouderingsproces van het hele lichaam vertraagt is de Hoofdstand. Volgens eeuwenoude yoga mythes, brengt deze pose ‘eeuwige jeugd’. Dat is dus het proberen waard! Op social media wordt het beeld gevormd dat alle yogi’s met gemak een hoofdstand kunnen doen. Maar, dat is echt niet waar. Slechts 5% van alle yogi’s in Nederland kan de hoofdstand los in de ruimte doen. Maar, met een beetje hulp van een muur en stap voor stap-uitleg kun jij het ook. :). In deze video leg ik je uit hoe je de hoofdstand doet.

Loading...
Zo doe je de hoofdstand.

Zonder rimpels ouder worden lukt niet, maar met deze tips kun je veroudering wel vertragen.

Wat doe jij om rimpels in je gezicht tegen te gaan? Laat het weten, dan inspireren we elkaar.

Dit artikel is geschreven door Esther Schippers.

Wanneer je 200.000 keer gefronst hebt, gaat die rimpel op je voorhoofd nooit meer weg.

Deel dit artikel


Loading...

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Dolore, velit?

OK